Preskočiť na hlavný obsah

Translate

Pravidlá, ktoré by mal začínajúci podnikateľ ovládať

Či už v podnikáte v automobilovom priemysle, alebo v gastronómií, musíte počítať s tým, že konkurencia vám bude neustále dýchať na chrbát. Ak chcete prežiť, musíte inovovať, musíte sa vzdelávať a v prvom rade musíte počúvať zákazníkov.
Ktoré pravidlá by mal každý začínajúci podnikateľ ovládať?

Ilustračné foto/ Internet 

Chráň si to, čo si vymyslel

Podnikateľský nápad – to je to, čo vás ovplyvnilo opustiť staré zamestnanie a stať sa sám sebe pánom. Váš nápad – to, čo ste vymysleli, vám ale vaša konkurencia môže ukradnúť a privlastniť si. Pre niekoho možno nepredstaviteľné, ale žiaľ aj takéto situácie sa stávajú.

Ak chcete rozbehnúť svoj biznis, chráňte si svoj nápad a informujte sa o podmienkach registrácie ochrannej známky. Ochrannú známku môže tvoriť akékoľvek označenie, ktoré môže byť graficky znázornené. Väčšinou sa jedná o logá firiem – „odhryznuté jablko“, názvy produktov, slogany.
Ochranná známka je dôležitá pre každého podnikateľa a čím skôr si to uvedomíte, tým lepšie pre váš biznis. Informácie o tom, ako registrovať ochrannú známku, nájdete samozrejme aj na internete.

Bez reprezentatívneho sídla firmy nezaznamenáš úspech

Niektorí podnikatelia si to neuvedomujú, ale sídlo spoločnosti – to, kde sídli ich firma, výrazne ovplyvňuje ich úspech. Ak sa budete nachádzať v malom okresnom meste, oslovíte len ľudí žijúcich v tomto meste, poprípade v jeho blízkom okolí.
Ak si ale vyberiete reprezentatívne sídlo spoločnosti, máte šancu osloviť oveľa väčšiu skupinu potencionálnych zákazníkov. Viac potencionálnej klientely bude automaticky znamenať vyššie tržby.

Skúste si nájsť virtuálne sídlo v Bratislave. Na tejto adrese sa nemusíte fyzicky nachádzať. Stačí, ak na lukratívnej adrese v hlavnom meste bude sídliť vaša firma.

Tlačená reklama má stále zmysel

Viacerí podnikatelia si myslia, že tlačená reklama už dávno nie je v móde. Myslia si, že stačí byť viditeľný na internete a zákazníci sa k nim budú hrnúť. Reklama vo virtuálnom svete, na internete je dôležitá, ale tlačená reklama tiež. Kvalitne tlačené reklamné produkty – diáre, zápisníky, billboardy, hrnčeky, ale aj vlastné prezentačné steny (v prípade, že sa zúčastňujete výstav a predajných trhov) sú pre firmy dôležité.
Tlačená reklama je dôležitá, preto vám odporúčame zainvestovať do nového rezacieho plotra, ktorý slúži na orezávanie, resp. na výrezy do rôznych materiálov.

Začnite svoj biznis úspešne a držte sa týchto pravidiel.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rasisti, hovoria, že na bielych životoch záleží - Je OK byť biely

Rasizmus nepozná hranice a rasista už vôbec nie! fanúšikovia Slovana Bratislava v sobotu vyvesili na Tehelnom poli transparent White Lives Matter, ktorý vo voľnom preklade znamená Na životoch belochov záleží, viaceré slovenské médiá ho označili za rasistický.
Rasisti však s touto interpretáciou médii nesúhlasia. Odvolávajú sa na hnutie Black Lives Matter(Na životoch černochov záleží), ktoré podľa nich médiá neoznačujú ako rasistické. Prečo by potom mal byť transparent fanúšikov Slovana rasistický?
Tak ako to vlastne je? 
V roku 2014 sa po svete prvýkrát začala vo veľkom šíriť výzva „Black Lives Matter” (BLM - Na životoch čiernych záleží). Snažila sa upozorniť na policajnú brutalitu voči Afroameričanom v USA. Ako reakcia na toto hnutie vzniklo „White Lives Matter” (WLM - Na životoch bielych záleží).
„White Lives Matter” (WLM - Na životoch bielych záleží). Toto spojenie začali propagovať po USA rasistické skupiny vo viacerých štátoch. Najaktívnejší boli najmä členovia skupiny Aryan Renaissa…

Rádio Roma a Romata skončili v osade, aké je však pozadie?

Aktuality.sk vydali minulý týždeň článok "Rómske rádio zobralo dotácie za 190-tisíc eur, skončilo prepísané v osade." Pred dvoma rokmi som prostredníctvom Sme.sk a Redakcie R1 publikoval článok "Rádio ROMA  A ROMATA, projekty za viac ako 200 tisíc € končia..." Hneď ako som článok publikoval, dotknuté osoby sa ma prostredníctvom svojich právnikov snažili zatlačiť do kúta. Po porade s právnikom sa mi podarilo nátlak zo strany dotknutých osôb umierniť za odplatu, že články stiahnem, a nebudem o nich písať... Napriek tomu som však články uverejnil 

Projekty rádia Roma a Rómskej tlačovej agentúry Romata sa ma osobne dotýkali. Veril som, že projekty za ktorými stál Ján Konček, Milan Nemček, budú projekty ktoré dokážu vytvoriť tvorivé prostredie ako pre rómskych novinárov tak aj pre blogerov. Malo to byť prvé rómske rádio na Slovensku, ktoré by vysielalo v Bratislave, Banskej Bystrici, Prešove a v Prahe. Rómska tlačová agentúra Romata zase mala združovať rómskych novinárov…

Rómovia prehovorili o svojích zážitkov s predsudkami a rasizmom na vlastnej koži

Byť Róm a žiť na Slovensku, by jedinec mohol povedať, že nie je to žiadna výhra...Či sa to niekomu páči alebo nie, Rómovia už od útleho detstva sa stretávajú z rôznymi druhmi prejavu predsudkov či priameho rasizmu. Niet sa preto čo diviť, že priepasť porozumenia medzi rómskou a nerómskou populáciou sa prehlbuje, a nedôvera je na oboch stranách bariéry.   

Je predsa nemysliteľné, už aby Rómske deti sa stretávali v škole zo segregáciou, kedy škola zámerne vytvorí triedu len pre rómskych žiakov.  Je nemysliteľné, že sa Rómske deti stretávajú s pokrikmi, vy špinavé cigánčatá, smradľavý potkany, či negri... Rómske dieťa je už takto donútené si uvedomiť, že existuje svet "bielych" a jeho, teda "čiernych" Už deti medzi sebou dokážu byť veľmi zlé, a tak často krát rómsky chlapec či dievča je vyštvaní z kolektívu, či dokonca mu jeho spolužiaci povedia, s tebou sa sa hrať nebudeme, pretože si cigáň!

Rasizmus a predsudky v praxi  

- viac ako 80% Slovákov i Čechov by bolo prot…