Neprehliadnite

Súcit a segregácia ruka v ruke

Pomoc a uľahčenie života pre Rómov v getách od splnomocnenca pre rómske  menšiny Petra Poláka je "veľkorysý" a má "obrovské cítenie" voči svojmu národu a voči svojim až natoľko, že už nevie čo vymyslieť pre Rómov... Tak vymyslel modulové školy - "vtáčie búdky", ktoré sú priamo v osadách, aby pomáhal našim deťom. Je to ohromná pomoc pre naše deti, ktoré sú už beztak segregované a izolované od  tejto spoločnosti. Ako sa má bežný a obyčajný Róm z osady zaradiť do tejto spoločnosti, keď samotný splnomocnenec Rómov izoluje??! Netreba potom čakať zázraky, že postoj a vzdelanie Rómov sa zmení na "géniov". Detí z rómskych giet je potrebne vymaniť z ich  prostredia a snažiť sa im pomôcť začleniť do spoločnosti. To nie je dobré riešenie, že rómske deti chodia do škôl priamo v osadách do 4.ročníka a potom majú ísť do miest... Samozrejme je to pre nich cudzie prostredie, sú utiahnuté, nevedia sa potom začleniť a nemajú  takú zodpovednosť, akú by mal mať každý jeden žiak. Takýto postoj Petra Poláka a ďalších kompetentných ľudí je protiprávny, veď bola prijatá všeobecná deklarácia ľudských práv v roku 1942, ktorá je aj v článku 26, garantuje právo a vzdelávanie, je vyjadrená aj v článku 7, odsek 5 ústavy SR. No mne sa zdá, že pán Peter Polák má zhoršený zrak, keď nevidí, čo sa deje na bežných školách, že rómske deti majú svoje triedy, svoj blok, zvlášť sa stravujú a tiež prestávky nie sú spoločné...  

Najhorším paradoxom je to, že stalo sa už aj to, že rómske deti majú vlastné vchodové dvere. Podľa mňa Polák by potreboval zmeniť dioptrické   okuliare za silnejšie, aby lepšie videl čo sa deje. Veľakrát sa rómskym žiakom nedostane kvalitatívne vzdelávanie, ako keby ich učili podľa iných osnov a noriem. "Pedagogickí zamestnanci", ktorí učia na školách rómske deti mnohokrát nemajú   úplne pedagogické vzdelanie. To majú učiť naše deti nekvalifikovaní učitelia??! Veď koľko sa dostáva peňazí na rómskych žiakov, a kde sú?!! Romáci, zobuďte sa a všímajte si kde chodia vaše deti do školy a do akých tried sú zaradení. Veľa krát si poviete jak je moje dieťa múdre, má samé jednotky, ale ak by ste sa začali viac zaujímať o svoje dieťa, tak zistíte, že vaše dieťa je zaradené do špeciálnej triedy, alebo má individuálny vyučovací plán, tak sa nečudujte, že je jednotkár, tam neexistuje aby mal zlú známku, ale tu ide o to, že mnohé deti tam nepatria, a to je ten  paradox. Budúcnosť tých detí je kde??! Týmto vyzývam všetkých rodičov, aby si všímali, kde chodí ich dieťa do školy a nedovolili, aby sa tvorili rómske triedy, lebo vaše dieťa bude stratené...                                                                                                                                                                                                                                                
BG rómsky hip hoper sa k tejto téme vyjadril takto... "Segregáciu Rómov považujem, nie len za zlé, ale aj diskriminačné. Každé dieťa má právo na kvalitné vzdelávanie a začlenenie sa do spoločnosti. Pokiaľ mi Rómovia nebudeme na tom trvať a apelovať, aby našim deťom bolo poskytnuté úplne vzdelávanie a ovplyvniť ďalší chod našej komunity, je potrebné o tejto záležitosti hovoriť nie len to, ale aj konať a podniknúť ďalšie kroky proti segregácii. Spojme naše sily a pridajme dôraz na vyriešenie tohto problému, ktorý je obzvlášť závažný.Treba využiť  aj právny systém, veď od EU na slovenských Rómov idú miliardy na riešenie rómskeho problému, pozerajme reálne na to ako sú naše deti a budúce generácie vyčleňované z tejto spoločnosti. Verím iba tomu... čo si zariadime a spravíme sami to budeme mať..."!                            




Štefan Dreveňak

6 komentárov:

  1. Veľmi dobrý článok, super Štefan ste dobrý bloger a radi čítame vaše články celá rodina, a radi vás počúvame. Pozdravujeme z Trnavy Rodina Balažová

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Páni Balažvá ďakujem za kompliment a že rada čítate moje články a že sa vám a vašej rodine páčia moje články sp : Drevenak :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zaujimave, ked som cital ci pocuval pana Pollaka, citil som sa ako rasista a myslel si, ze mam predsudky, ze nechce moc nic riesit. Potom som sa v praci s kolegynou, ktora nema problem hovorit si Ciganka a vobec o hocicom hovorit zase som sa ako rasista necitil. Potom sa vsetky osobnosti vratane Patrika, ktory sa dostal najvyssie (merane arabskymi cislicami na konte) 'a preto je autorita spojili aby popletenu moderatorku odsudili ako carodejnicu. Zacinal som rozmyslat aka to je anomalia... Teraz viem, ze to nieje anomalia. Len tak ako vsade. Su ludia ktori sa snazia nieco robit a ludia ktori sa snazia vyzerat mudro. Vy ste ten prvy pripad, preto pokracujte!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Pán Anonymný som rad že vás oslovi môj článok v ktorom som chcel povedať že to nieje začlenené romských deti do spoločnosti ale izolovanie a preto sa nebojím to povedať aj do vlastných kruhov čo sa tika KORNUTOVEJ tak môj kolega a zakladateľ Redakcii Romských blogerov to vyjadril vo svojom článku.No ale takých to lúdi z romských radov ako som ja je oveľa viac lem nevedia preraziť lebo nedostavajú možnosť ako som dostal možnosť ja od Pána Jozefa Kmeta sp: Drevenak

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Do segregovaných škôl a tried idú rómski žiaci väčšinou kvôli nezáujmu ich rodičov o iný spôsob vzdelávania.Toto prostredie je menej náročné na vzdelávanie,hygienu,správanie,dochádzku,čo vyhovuje deťom aj rodičom,pre ktorých vzdelanie nie je prioritou,nemá praktický význam.Plačeš na nesprávnom hrobe.Dnes si rodič môže vybrať,ktorá škola bude vzdelávať jeho dieťa.Zodpovedný rodič nedá svoje dieťa do segregovanej školy ,alebo triedy,lebo vie,že tam nezíska kvalitné vzdelanie.Choď do osady a presvedč rodičov,aby svoje deti neprihlasovali do kontajnerových škôl,a problém je vyriešený.Fero Ferenc

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pán Feranec, Vy ste v tých lokalitách bol??Asi podľa Vášho vyjadrenia nie. Ale meritorne ku kontajnerovým školám.Školám, ktoré už podľa názvu-kontajnerové vzbudzuú dojem menejcennosti.A poďme ešte ďalej. Teraz farebné plechové kadibudky, ktoré vo veľkom ostali pravdepodobne pri riešení iného zámeru, a zmenili svoj zámer na výstavbu škôl a škôlok samozrejme len pre Romov. Kto tento projekt vymyslel kto je autor?Kto ho schválil. Kde sú mimovládne organizácie, ktoré vo veľkom kričia o tvorbe ľudsko právnej stratégie a nevadí im. že tie deti sa učia v plechových búdach obložených papundeklom, ako je tým deťom v zime? ako v lete? sú v tých školách chodby? šatne, kabinety? jedáleň, telocvičňa? Nie!!!! ako sa na to môžu pozerať ľudsko -právne organizácie , držiteľky ocenení za vzdelávanie rómskych detí,ktoré odpovedajú verejne, neadekvátnou argumentáciou, že aspoň takú možnosť vzdelávania majú tieto deti.Aká rovnosť príležitostí tu je? ako EU to môže dovoliť, segregovať tieto deti a najmä neposkytovať im rovnosť šancí,ako sa vecne kompetentní pracovnícii na to môžu pozerať! a ešte niečo opýtajte sa, či by iné národnostné menšiny súhlasili s týmto riešením.Určite" NIE", pýtajme sa v rámci zákona o slobodnom prísptupe k informáciám, kto povolil výstavbu takýchto škôl, či nemali obce pripravené iné riešenia. Pán Drevenák vďaka za otovorený článok.Kiež by sa dostal do verejnosti, aby verejnosť vedela, že nie všetci sme ľahostajní, len dajme hlavy do kopy a podľa zákona postupujme, dokážeme, že z vládnej úrovni sa s romskymi deťmi jedná nerovnocenne a to je smutné konštatovanie v tomto storočí.

      Odstrániť

Váš názor nás zaujíma, ďakujeme